Stor fällbar propeller sökes

More
5 years 5 months ago #225 by DanielW
Hej
Vi är 2 st som monterat ihop varsin seglare men vi kan inte hitta tillräckligt stora fällbara propellrar. Vi söker 2 bladiga fällbara propellrar i storlek ca 22/12 eller 23/12, någon vet vart man kan få tag på sådana snabbt?

MVH Daniel

Please Logga in to join the conversation.

More
5 years 5 months ago - 5 years 5 months ago #226 by Sverker
Sök på www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?sh...1909&p=1909&Start=60 . Där har jag köpt mina stora 23 och 24 tummare. Jag vet inga andra som har. Leverans tid ca en vecka. Kolla även på 3fhobbyservice.jetshop.se/propellrar/rasa-c-247-1.aspx men de har tyvärr inte hemma så troligen snabbare via Hacker.

Varför inte prova med tre bladigt om ni har bråttom. Jag kör 3 bladigt på två olika plan och det är helt OK. Vi säker ju inte max hastighet utan ork. Kolla på denna länk för vilken dimension. www.ecalc.ch/motorcalc.htm Jag skulle gå ner 2 tum i diameter behålla stigning och köra treblad. Men kolla ström förbrukningen innan ni flyger med detta setupp.
Om någon vet snabbare så meddela gärna detta här.
Last edit: 5 years 5 months ago by Sverker. Reason: Mer förslag
The following user(s) said Thank You: DanielW

More
5 years 5 months ago #227 by DanielW
Tack vi provar nog 23/12. Hur många amp och celler körde du med?
Vi har köpt 12 celler och motorerna har ett kV på 200, tror du det blir lagomt med 23/12?

Daniel

More
5 years 5 months ago #228 by Sverker
Jag kör en Hacker A40-10L med växellåda 6 celler och ca 45 Amp som drar en 23x12 på min Alpina 5001. På min Fox 4m är det en Hacker A50 med 3 blad 14x10 6 celler och 99 Amp. Min Windex en Scorpion 4025 560kv som drar en 3 blad 14x10 i 9000 rpm med 6 celler och 100 Amp.

Vad gäller ditt setup så kolla på länken jag sände där finns säkert din kombination så kan du se. Eller så gör du som jag. Mät strömen med telemetri eller på annat sätt och jobba uppåt med snurran tills du når bästa prestanda och håller dig under max för motorn. Håll även koll på tempen om du gör som jag. Försök att hålla dig under 80-90 grader. Sedan börjar lindningarna att "må dåligt". Kommer ni till Åleberg så kan vi ses där.

More
5 years 5 months ago #229 by DanielW
Inte i år tyvärr,

Time to create page: 0.540 seconds