Brännebrona

More
3 years 6 months ago #334 by Sverker
Brännebrona was created by Sverker
Hoppas att många kommer till träffen i Brännebrona. Själv har jag varit där och provat. Fältet är längre på tvären än mitt klubbfält är på längden. Längden borde räcka för de flesta ca 850 m. Jag hoppas komma med Foxen som har haft den otrevliga vannan att skriva på IGGs hemsida. Självklart utan min medverkan. Jag har inte haft något med det att göra! Men jag kan säga att den har bogserats och har flugit utan att söka träd. Hoppas att FOXEN hör att den klara en IGG Brännebrona utan mankemang. Men det får den bestämma. Jag kan ju inte påverka det! Till Brännebrona så kommer jag i alla fall att ha modifierat min gamla FoX med en något större motor. Detta så att den inte skall behöva vänta på bogsering. En HKP motor som borde dra en 14x13 i 10 000 varv lite mer än min Windex så den om den inte brinner upp så går den uppåt med fart. Dessutom så kommer det att uppvisas en av få SVENSKA MODELLER på senare år i större skala en DuoDiscus 6m spännvidd som borde vara flygfärdig till Sunne. Kropp finns färdig till beskådande och lite fler delar kommer att visas upp. Om ni är intresserade som kan ni höjta. Höjta till Arne eller med lägre volym till Sverker. Arne sköter det mesta oh jag är bara som vanligt

MEN VI SES PÅ BRÄNNEBRONA

där mår vi GÖTT

Please Logga in to join the conversation.

More
3 years 6 months ago #335 by KennethE
Replied by KennethE on topic Brännebrona
Jag hoppas jag kommer upp, vet inte om 850m räcker! Hade hoppats på 900m för att få upp hjulet från gräset.

Samma uppsättning som senast, bara lite fulare färg på Foxen. Ser gärna på en ny kropp om priset är rätt.

Skall bara få tag i ett släp som jag kan låna i fyra dagar, löser det sig så blir det mycket väl så att en skåning dyker upp.

Vi ses

More
3 years 6 months ago #336 by JorgenÖ
Replied by JorgenÖ on topic Brännebrona
Hoppas också på att komma, om allt går som jag vill.
Och OM det går som jag vill så blir det premiär på både
Ask21:an och en nygammal Wilga, eller som jag döpt den till...Wilgot!

//Jörgen

More
3 years 6 months ago #337 by KennethE
Jag har ännu inte lyckats få tag i ett släp långt nog och tyvärr verkar vädergudarna vara lite oroliga.

Jag skall ut till IKEA imorgon och mäta deras vagnar.

More
3 years 6 months ago #338 by JensK
Replied by JensK on topic Brännebrona
Dyker nog upp på fredag vid nio - tio tiden på kvällen. :cheer:

More
3 years 6 months ago #339 by KennethE
Tyvärr dyker jag inte upp till denna träff.

Dock har jag bokat rum i Ålleberg, hoppas vi kan ses där istället.
Ha en trevlig träff.

Time to create page: 0.370 seconds