Paritech ASH 31 Mi

More
4 years 5 months ago - 4 years 4 months ago #299 by PerT
Paritech ASH 31 Mi was created by PerT
Hej på er!

Eftersom det inte blev någon premiärflygning kanaliserades den extra energi jag har på att skriva ihop en beskrivning av bygget med bilder och text.

Jag har under alla år som läsare av internet-forum aldrig delat med mig av något bygge och tyckte därför det var dags då det inte finns många detaljerade beskrivningar på dylika byggen ute.

Jag tar gärna emot återkoppling om ni har några frågor eller tycker jag borde lägga in mer information.

Rapport
https://drive.google.com/open?id=0B0Bhrg7DMTRKbEhsM251ajBydWM&authuser=0

Inställningar
drive.google.com/open?id=0B0Bhrg7DMTRKWk...FWaXB5Y1U&authuser=0

Mvh,

Per Takman
Last edit: 4 years 4 months ago by PerT.

Please Logga in to join the conversation.

More
4 years 5 months ago #300 by Sverker
Replied by Sverker on topic Paritech ASH 31 Mi
Otroligt snyggt plan och inte sämre bygg beskrivning. Skall bli sköj att se den i vår.
Sverker
The following user(s) said Thank You: PerT

More
4 years 5 months ago #301 by Anders
Replied by Anders on topic Paritech ASH 31 Mi
Ser grymt fin ut! Som sagt, den ser man fram emot att få se "in action". Kul också att vi har börjat få lite byggrapporter på vårt forum igen.
The following user(s) said Thank You: PerT

More
4 years 5 months ago #302 by PerT
Replied by PerT on topic Paritech ASH 31 Mi
Tack för återkopplingen!

Kom på häromdagen att jag glömde berätta om en modifiering av sequencern jag bad Paritech/Schambeck om när jag beställde AFT:n, som jag blev inspirerad till av www.christiankoch.info/bautip...rbo/index.html

Istället för standardinställningarna har jag fått min programmerad enligt nedan:
1. -100% till -50% Bogserkoppling samt AFT in
2. -50% till 0% AFT ut
3. 0% to +100% Trottel

Jag använder faktiskt en separat kanal för bogserkopplingen, men den här inställningen möjliggör att jag kan fälla ut/in AFT utan att nödvändigtvis starta motorn. Jag har sedan programmerat radion så att jag via en trelägesbrytare kan välja mellan AFT in, AFT ut med manuell trottel, samt AFT ut med 100% trottel.

/Per

More
4 years 4 months ago #303 by PerT
Replied by PerT on topic Paritech ASH 31 Mi
Idag uppdaterade jag byggloggen med information om hur man får full telemetri att fungera med PowerBox Champion SRS och Futaba T18MZ.

https://drive.google.com/open?id=0B0Bhrg7DMTRKbEhsM251ajBydWM&authuser=0

Det hela var inte så enkelt som man kunde hoppas, så jag tror informationen kan vara värdefull för andra som försöker sig på detta.

/Per

More
4 years 3 months ago #309 by DanielW
Replied by DanielW on topic Paritech ASH 31 Mi
Tjena
Snygg kärra, glöm inte flygrapporten!
Jag läste ganska fort men jag såg bara 1 servo till höjdrodret. Du hade valt ett bra servo men sätter 50 kkr på att det funkar. Samtidigt så beror alla mina krascher på mig själv och inte på trasiga servon så allt är ju relativt;-)

Time to create page: 0.060 seconds