Lagar min 1/2 Fox

More
5 years 6 months ago - 5 years 6 months ago #330 by KennethE
Replied by KennethE on topic Lagar min 1/2 Fox

:P Kunde inte hålla mig utan använde lite snabbare epoxy än vid vanliga fall. Nu är allt klart och det återstår endast förberedelser för första turen, balansering och lite expo på kontrollytorna samt några mixningar i radion.
Attachments:
Last edit: 5 years 6 months ago by KennethE.

Please Logga in to join the conversation.

More
5 years 6 months ago #331 by KennethE
Attachments:

More
5 years 6 months ago - 5 years 6 months ago #332 by KennethE
Idag blev den testad :pinch: ,

Lite nervös över hur stark motorn är, klarar den att starta från 120m lång landbana med småträd i banänden :blink: ?
Hur blir det med luftbromsarna, klarar de av att bromsa de 31kg till ett stopp innan banan tar slut :silly: ?

Kraften var där och då startar den ändå i uppförs lut, bromsarna var betydligt effektivare än jag trodde och fick fälla upp KTW för att inte landa innan banans början :blush: .

Nåväl, den är hel och det blev två stig till 400m, totalt drog motorn 4.5 A från batteriet. Nu är planen att komma upp till Brännebrona som första träff på tre år B) .
Kenneth

Last edit: 5 years 6 months ago by KennethE.

More
5 years 6 months ago #333 by Sverker
Replied by Sverker on topic Lagar min 1/2 Fox
Impad på ditt jobb. Att du orkat så snabbt. Hoppas verkligen att vi ses på Brännebrona. Du har gjort ett otroligt arbete. Vi ses
Sverker

More
5 years 4 months ago #347 by KennethE
Trots vinden på Ålleberg tycker jag ändå att vi fick bra väder. Katastrofväder i Malmö, storm och mulet. :P

Jag blev solbränd så, jag fick frossa där uppe. :sick:

Många packade ihop tidigt på söndagen lite tråkigt då jag laddade efter morgonens flygningar och hade tänkt flyga lite till, nåväl kom hem i tid iallafall. B)

Har nu flyttat fram batterierna 20cm i hopp om att få tyngdpunkten lite längre fram, då kärran var något baktung och väldigt nervös. Dammsög den invändigt och gick igenom den allmänt. Och är nu redo för nästa flygning.

Ha en bra sommar!
Ken
Attachments:

More
5 years 3 months ago #352 by KennethE
Ja, imorgon är det dags för årets utmaning att flyga på det fältet som sabbade seglarn. Är det OK eller är det ett ödesfält?
Dock skall det bli 30 grader varmt imorgon med 1 m/s vind, hoppas batterierna inte exploderar.

Ha en bra helg!

Time to create page: 0.179 seconds