Lagar min 1/2 Fox

More
5 years 2 months ago - 5 years 2 months ago #377 by KennethE
Replied by KennethE on topic Lagar min 1/2 Fox
Shit :P , så här mycket har jag aldrig flugit med Fox'n som jag gjort denna sommaren, foxen har gått varm bokstavligt talat. Blev fler flygningar också denna helg, den flyger så jäkla bra nu. Jag gör en flygning med ett batteri och gör 4 stig till 400m då har det gått åt ca: 9Ah när jag landar. Den drar nästan 3 Ah från start till 400m, sedan slår jag på motorn igen vid 80-100m.

Loggen ser ut så här under en normal flygning, om man nu tycker att konstant roll, loop samt lite busflyg med motor på över publik(för den låter så mäktigt när den passerar över en på låg höjd :silly: ), är normalt. Är det någon som snackar garanterar jag att de slutar och tittar upp:
Max Servo current ca: 6.5A,
Current draw: 1600mAh,
Motor totalt: 9.5Ah,
Max current: 65A,
Constant: 48-54A,
Motortid: 16 minuter
Total flygtid: 22 minuter

Nu funderar jag på att ge kärran en behövlig paus till nästa säsong efter de cirka hundra flygningar den gjort i år, då den behöver två nya mottagar batterier 2S4000, nytt vingrör från Paritech, och ny finnish dvs lackering. :)
Last edit: 5 years 2 months ago by KennethE.

Please Logga in to join the conversation.

More
4 years 4 months ago - 4 years 4 months ago #405 by KennethE
KTW fungerade inte i Ålleberg, nu hittade jag felet. En fas var avbränd i motorn, blir till att beställa ny. ESC fungerar och Sekvensern fungerar, skönt. Vilket förklarar varför jag upplevde den som trött i starten och måste ha nyladdade ackar för att få upp den från gräset.
Attachments:
Last edit: 4 years 4 months ago by KennethE.

More
4 years 4 months ago #406 by KennethE
:( När leverantörer har semesterstängt so Reisenauer har, blir uppfinningsrikedomen stor och de förlorar affärer, speciellt on de har stängt mitt i högsommarn. Jag började pilla själv med motorn och kunde konstatera att phasen var bränd på väg in i motorn inte i motorn, bra. Nu har jag lagat den och testat den i garaget och allt fungerar perfekt.
Var inne på Rosenthal´s hemsida och blev helt till mig, bestämde dock mig för att fixa till utsidan på foxen istället, har nu börjat ta bort färgen och klisterlappar.

Time to create page: 0.086 seconds