Höstträff på Starmoen

More
7 years 8 months ago - 7 years 8 months ago #129 by Anders
Jag har lagt upp lite bilder från förra helgens flygningar. Det var IGG-Norge som traditionsenligt arrangerade höstträff på Starmoen.

Själv åkte jag upp på fredag eftermiddag. Jag åkte kl 14 från Göteborg men var inte framme förrän kl 20 pga av att man håller på att bygger ut E6 norr om Oslo = enorma köer en fredag kväll.

Ove och Jörgen hade precis kommit när jag kom fram. Fredrik och Arne dök upp först mitt i natten. Så vi var en liten svensk-trupp på plats.

Efter frukost på lördag kom vi igång med briefing kl 10 och sedan blev det flygning. Man får säga att det var fint väder trots att vinden som var låg tvärs fältet. Det var inte utan att man var ganska mätt på flygning framåt kvällen. Jag tror jag gjorde 11 starter själv under dagen.

Trevlig middag på kvällen bjöds det på med diverse 'svorska' sångövningar och god mat (tacos).

På söndag var det först rena högsommarvädret men det övergick så småningom i lite mer höstlikt väder med kalla vindar. På förmiddagen hann jag med tre starter.

Efter lunch var det så dags att börja packa ihop och dra hemmåt. Jag kom iväg vid tre och var hemma ca kl 20 i Kungsbacka.

En något tröttsam men mycket trevlig och givande helg var till ända. Jag åker gärna dit igen.

/Anders

Ps
Glöm inte att kolla in IGG Norges hemsida. De har skrivit ett fint referat där.
Last edit: 7 years 8 months ago by Anders.

Please Logga in to join the conversation.

Time to create page: 0.131 seconds